LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

Aktiviti di hari Sabtu

goshh..sabtu lepas ada turn saya bekerja di Majlis Gerak Tumpuan yg dianjurkan oleh Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.. terpaksa bekerja...



sakinah mengikut juga untuk menghantar mamanye bekerja.. 



gambar di booth kami..saya sedang mengepam di dalam shawl itu... ngeh3
bersama Matron Manjit dan nurse Basrah



tenaga kerja Jabatan Kesihatan
dari kiri : Pn.Siti Muharramah ( boss kami yg cun lg best!!), MA Azlan, Matron Manjit dan Sapiah


inilah nyamuk2 aedes kitorang.besar2 beb he3


dari  Tmn Wilayah Selayang kemudian ke HUKM bagi memberikan misi bantuan laktasi. yang best, nurse kat sana sporting melayan pertanyaan dan permintaan saya .
Tahniah kepada Ain sekeluarga. actually pertemuan kami hanya baru 2-3kali shj di Klinik Kesihatan. tp disebabkan spiritnya untuk menyusukan anak sepenuhnya dgn susu ibu, saya membantu yg termampu.
saya mengambil masa kira-kira 2 jam lebih bersama ain dan suami, ibu dan ibu mertua ain serta keluarga iparnya utk memberi penerangan laktasi. sebab mereka nilah nanti yang akan menjadi sumber kekuatan dikala jatuh bangunnya seorang ibu dalam menjayakan penyusuan susu ibu. ye..sokongan keluarga terdekat amat2 diperlukan..saya rasa akrabnye dgn keluarga ain sebab mereka amat mengalu2kan kehadiran saya dgn dakapan mesra. 


kemudian misi diteruskan bersama2 en.hubby berdua2an melepak dan makan. tapikan bila org keliling tengok kitorang mcm semacam je. adekah krn muka dan gelagat kitorang yg mcm budak2 sekolah berchenta? adekah ? ha3 



YATI ayam percik @ Taman Tasik Permaisuri..( baru buka ni)
masa sekolah kt Kelantan, mmg nilah yang selalu saya kejar..




diantara menu2 nyer


nilah air kitorang.
bandung dan root beer float
dh hbs setengah sebab menunggu nasi hampir setengah jam
restoran baru buka, mmg msh terkial2 beginilah..tp YATI ayam percik ni mmg best.


betapa lamanye menunggu, en.asben sempat lg berkarya.
nota kaki : dia pernah buat permintaan mengarut kt kawan dia spy karya dia diletakkan di Balai Senilukis
pecah perut saya gelak sbb saya taw lukisannye mcmana ha3
En.Suzaidi, siapakah anda untuk diletakkan lukisan di sana? hello!!! ha3
* inilah suami saya yg sengal ha3*


ni nasi kerabu saya. bila dh gaul nasi, baru teringat x amik gambar.tu yg bersepah pinggan ni
harga RM 9.50 ( x masuk tax lg ye )


ni bahagian en.asben. nasi goreng aye percik
dh lapar sgt la ni. nk ambik gambar pn x sempat.
RM 9.50 

nasib kami ke sini..nasi sampai lewat, nasinye keras sikit. asben saya ajar, jgn marah derang. tegur je secara berhemah. kalau derang hantar lambat pun, jangan desak supaya derang buat cepat. nanti x sedap jdnye... so saya tegur lah adik tu " adik, nasi ni msh keras lagi. saya tetap akan makan sebab saya tengah lapar ni " xpasti lerr nice atau tidak ayat ini ha3

balik ke rumah, sakinah dah x sabar..kilang susunya sudah tiba ha3
kemudian sakinah mempamerkan kehebatannye memasak.. di dapurnya..bukan dapur wan ngn atok dia ye =)


nak order ape?


tunggu sekejap.saya sedang memasak ni.



sedang memotong bahan2..

inilah aktiviti saya di hari sabtu 1 oktober 2011.


No comments:

Post a Comment