LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

ke taman bersama anak

hari ini ayah cha ( cha :anak buah dan mentor sakinah.) pergi ambil kereta baru ( yeay..yob dpt kete baru ye he3)..cha nk ikut ayah dia tp ayah dia tak bagi sebab susah nak bawak. cha pun melalakkkkkk.... (owh saya tak boleh dengar tangisan anak begitu.saya simpati)
saya pun bawak kedua2 anak saya ke taman permainan demi memujuk kesedihan yg melanda hati si kecil.


she`s so adorable and clever girl...


cha x dapat nak bergelongsor sebab gelongsor tgh basah..( baru selesai hujan lebat)


dia mmg suka dgn lensa


si kecik ni xdapat nk menjejak tanah. nanti lain masa kita bawak kanvas @ tikar besar, kinah merangkak lah sepuas hati di taman ye =)

ekor mata sakinah x lepas dr melihat gelagat mentor nye..


ni pun budak yg 'sensitif' dgn lensa..


tengok betapa comel dan pandainye dia bergaya.. 



inilah kesayangan mama..semoga menjadi anak2 yg solehah.


dia seorang anak yg gigih..cha gigih menaiki tangga.biar lambat, asal tiba, asal dia belajar menaiki tangga, asal dia belajar untuk gigih berusaha..

pelajaran untuk cha dan sakinah :
saya mengajarkan mereka dengan benda2 sekelilingnya yang ada di teman.
POKOK, LANGIT, BATU, DAUN.
dapat idea batu sebab cha tersepak batu. 
cha memang budak cerdik. dia boleh sebut semula benda2 tersebut wpun pelat. dan dia juga boleh tunjuk benda2 tersebut apabila disebut. is it brilliant right ???
u`re brilliant n clever girl. mama always pray for u girl..

ajarkan anak kita dengan perkataan baru. 
jangan letih untuk mendidik anak. kenalkan anak dgn alam sekeliling ciptaan Allah.

No comments:

Post a Comment