LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

Ramadhan bulan tarbiyah

wah, kalau datang mood menulis dan masa pun ada kelapangan, x berenti nak menulis ( sehari sampai 3-4 entry )..mabuk blog ni ha3
saja nak bercerita..sebab saya tahu kekasih hati saya yg 'malam' ( istilah yang saya gunakan bila mengusik inchik asben sbb dia hitam manis ha3 ) itu, suka membaca tulisan saya.
en.asben banyak cakapnye, bernas juga kata2nya..tapi sayang..
dia bilang pada saya " dia x pandai menulis "
saya ni yang xpandai berkata2, x pandai berbicara..( erkkk betul ke nih? mcm tipu ayat ini ha3 ), tp saya suka menulis. mulut saya dipindahkan ke jari dah ni hua3
back to the topics...
sekadar nak bercerita Ramadhan kali ke-3 dgn en.zaidee.
ramadhan 1st-pengalaman keguguran kandungan pertama
ramadhan 2nd-pengalaman mengandungkan sakinah
ramadhan 3rd-pengalaman menyusukan sakinah & perubahan kami.
apa yg best ramadhan 3rd ni..
suami ckp azam dia, xnak beli mknn di bazar ramadhan
azam isteri , xnak marah2,xnak bercakap yg x elok2 spjg Ramadhan ( paksa si dia setuju jugak dgn perjanjian ni ha3 )
hari pertama, kecundang jugak. yelah kitorang ni spesis garang2 ha3 ( garang taw ai ni..kui3 )
puasa kedua...alhamdulillah berjaya.
puasa ketiga..allahuakbar..berjaya juga.
si dia yg garang tu mcm x pandai dh nk marah2.
si isteri yang cengi ( betul ke eja cmni, org utagha?? )ni mcm muslimah akhir zaman je ( konon lah tu..ayat x logik again ha3 )
saya suka bila suami begini..
dulu bila suami tanya " sayang sayang abang tak "..saya cukup malas nk jawab.sbb kdg2 dia ni menggeramkan saya..grrr..apa yg saya jwb " insyallah kot.tanyalah esok ye" ( patutlah hari2 tanya.sebab saya asyik suruh dia tanya esok ha3 )
tapi sejak situasi jd mcmni..saya nak jawab seikhlas hati..i love you very much la,my dear.
sekarang dia dh pandai menguruskan kain baju kotor.
dia dh pandai nk sukat sabun basuh baju.
dia dah pandai bangun awal.
dia dah pandai x sambung tido lps alarm hpnyer berbunyi jam 4.30pagi.
x lupa juga, dia dh pandai vacum rumah, bersihkan kipas angin ( kitorg x guna penyapu, guna vacum machine.isshh moden betul )
to my bed-partner, my life-partner...
perubahan ini amat mengharukan isterimu..
amat membahagiakan isterimu..


setiap pagi, dia akan peluk dan cium anak isterinya. dia bgtau, penceramah motivasi kata..kalau kita peluk isteri selalu, panjang umurnya.
kemudian dia tambah " abang nk panjang umur..boleh kawin lagi "
yang ini saya rasa nk bg singa peluk dan baham dia.



dia memang suka tido..



ni lah mamat romeo yang menjadi madu juga hempedu buat saya.
dialah pahitnye, dia jugalah manisnye..

2 my husband, blk rumah ni tolong buat
BASUH PINGGAN, CUCI DAPUR, KEMAS RUMAH, MOP RUMAH, KEMAS KATIL, LIPAT BAJU, MEMASAK, SIDAI KAIN 
( ini sudaa lebay ye ha3 )

ANA UHIBBUKKA FILLAH YA ZAUJI....

No comments:

Post a Comment