LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

Saya cintakan kerjaya surirumah

Tak terkata rasanya dapat menjadi surirumah sepenuh masa.. Rasa sayang sungguh dengan cuti bersalin kali ini kerana baru menikmati erti sebenar seorang SURI RUMAHTANGGA...
sehingga tidak sempat untuk melayari internet. tidak seperti semasa bekerja dahulu. punya banyak masa lapang.
Apabila sudah memegang status SURIRUMAH, sesungguhnya terasa masa 24 jam itu TER-lalu pantas berlalu. tiada masa untuk bersenang-lenang kerana banyak yang perlu dikerjakan.
Basuh baju..
Jemur baju...
Lipat baju...
Sapu sampah yang berkali-kali akibat kelincahan si kecil bereksperimentasi dengan pelbagai barang )...
Memasak..
Cuci pinggan...
Mandikan anak-anak...
Menyusukan anak-anak...
Bermain dan belajar bersama anak...
Memerah susu..
Melayan si raja...
wahhh... untung rumah ini tiada TV. mudah fokus untuk melaksanakan tugas seorang SURIRUMAH.
Hari pertama, hari kedua, hari ketiga... kantoi!!
Membebel-bebel, terjerit-jerit, stress... jadi pahala pun dah terbang. 
Alhamdulillah..bak kata pepatah, alah bisa tegal biasa..hari keempat dan seterusnya..lebih tabah..
dan hari ini pengakuan saya...SAYA CINTAKAN KERJAYA SURIRUMAH!!
Saya tenang anak-anak bersama saya...
Saya bahagia suami dan anak menikmati air tangan saya...
Saya gembira anak-anak lebih banyak masa bermesra bersama saya...
Saya bangga suami ceria apabila pulang kerja...
ohhh...tak terkata keseronokannya...



Santapan daging dendeng dan sup sayur buat suami


membuat 80++ biji cheese tart dan telah selesai dihabiskan oleh 3 beranak ini dalam masa 3 hari sahaja.


santapan buat suami yang baru pulang dari kerja dalam keadaan hujan nan lebat


ini kreativiti Sakinah.. *terhibur*


Sakinah sayangkan adiknya sesungguh hatinya..


mengisi masa lapang 2 beranak - cupcakes dengan tema rumput-rampai =)


ringkas tapi puasss...


pengubat keletihan seorang surirumah... kek coklat buatan sendiri


dia sedih kerana rindukan ayahnya yang sedang bekerja..
kalau mama yang pergi bekerja, bagaimana pula kesyahduannya ?? T_T


2 ahli syurga dalam kelenaan... 


aktiviti 2 beranak di masa lapang.. buttercake



1 comment:

  1. seronoknya kalau erna pun boleh duduk rumah tengok iman membesar depan mata. apakan daya..perlu keluar mencari rezeki yang halal..

    ReplyDelete