LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

Ke mana menghilang??

salam semua...
dah lama saya tidak menulis di ruang ini.. ini kerana keterbatasan kesihatan saya sejak beberapa bulan ini. hu3 Allah sahaja yang mengetahui betapa peritnye.. Kalau boleh dipercepatkan masa, memang saya nak mempercepatkannya. tapi hamba tidak berdaya...


inilah berlaku pada saya..



UPT Test : 2 line = positif pregnant

saya mengalami morning dan night sickness.. 
simptom2 adalah loya, kadangkala muntah. saya tidak dapat mengambil sebarang vitamin memandangkan semua vitamin yang masuk ke dalam tekak saya akan keluar semula! saya akan muntah.
bekalan supplement saya sungguhlah banyak.
vitamin C, B-Complex, Multi vitamin, Calcium, Obimin, Asid Folik, Vaxolene ... buat masa ni, saya simpan je semua ubat ni sampai waktu yang telah ditetapkan bahawa saya akan dapat menelan ubat2 ini.
apabila badan tak cukup vitamin, memang rupa saya macam orang nak jadi arwah ( ni opismate saya cakap ).
pucat lesi, kemudian mudah benar pitam. banyak insiden pitam yang saya lalui tapi saya betul2 jaga diri saya supaya tidak terjatuh terjelepuk. saya bimbangkan bayi dalam kandungan kerana saya pernah ada sejarah keguguran. apabila pandangan mula hitam, cepat2 saya berpaut pada kerusi, meja, atau dinding atau apa sahaja berhampiran saya.

bila malam sahaja, badan memang lesu habis. dan dugaan bertambah lagi, apabila si kecik Khawlah Sakinah masih menyusu badan. saya benar2 memohon bantuan suami. saya bercuti dari membuat kerja2 rumah sepanjang tempoh ini. sungguh tidak larat dan tidak mampu. nak dukung anak pun tak larat. mak pun tak bagi saya dukung anak, takut2 saya pitam.tukar lampin, basuh berak anak pun tak terbuat.

saya masih mengepam di pejabat..tapi hasilnya hanya begini setiap hari...


3 kali sesi, hasilnya begini sahaja..saya pasrah... 

alhamdulillah suami sangat membantu..syukur sangat..
saya berkali2 beritahu suami bahawa saya lebihrela menghadapi sakit bersalin dari ragam morning and night sickness ni. ia membuatkan saya tertekan. tapi apabila diingatkan tentang pahala yang besar, kendur sedikit perasaan tertekan itu.
semoga saya terus tabah melaluinya....

1 comment:

  1. waaa..tahniah aqil..k.ezy dulu pon anak second monin siknes yang teruk tau..lebih teruk dari yang 1st..sabar key..

    ReplyDelete