BF journey : Pantang session

waktu pantang !!! i LIKE !!
merehatkan badan, membelek anak pagi,petang,siang,malam, mkn pun terhidang dgn lazatnya..
masa pantang aritu mmg meriah. sekali berpantang dgn adik ipar.
masing2 sibuk menyusukan anak. sibuk juga buat stok tym tu..kan k.noni....???! he3
sorang guna s3, sorang guna medela mini elektrik ( abah panggil mesin rumput sbb bunyinya kuat mcm mesin rumput ha3 )
waktu tu, fridge mak memang penuh dgn susu. mak nak letak daging,ayam pun xde tempat..
tym susu tgh meriah, mcm tu lah..
pada masa tu, tgh mlm pun bangun untuk mengepam. 2x bangun di tengah malam. hasil di waktu malam mmg masyukkk..sbb hormon ketika itu sangat relaks. spls mengepam, bf kan KS.
ada kerr susu kalau macam tu? lepas pam baru susukan anak pulak.. he3
no worries...
susu tetap ada wpun kita dah pam. susu yg anak minum ketika itu adalah hindmilk. tinggi nutriennya. yg peringkat awal, foremilk..yg ini lbh kpd untuk menghilangkan dahaga.
cuti berpantang MK 60 hari je...
but, i`m really enjoy it..
dan untuk ibu yang 1st tym bf ni, mmg sangat mengujakan dpt kumpul stok susu 100++ bekas sebelum kembali bekerja..
alhamdulillah murah rezeki KS...
sehinggakan MK terPAKSA membeli deep freezer. owhh duit...duit...RM780 melayang juga..tapi nak yang terbaik, kena lah berkorban..




 df ni xdelah besar sangat..kapasitinya 110l sahaja...

2 comments:

  1. nie deep freezer jenama apa ye.. senang nk susun susu..

    ReplyDelete
  2. ni freezer brand mistral, jenis upright freezer..tp limited space..hu3

    ReplyDelete