Dialah cinta pertama Nazeera...

Saya teruja menulis entri ni. sebab terlampau seronok apabila seorang sahabat saya yang brutal itu telah dimilik oleh seorang lelaki.
Memang kejutan buat semua kenalan beliau apabila berita pernikahan mereka mula tersebar di facebook. terkejut beruk dibuatnya... tapi saya tak begitu terkejut sebab saya sudah dimaklumkan awal2. kalau tidak, memang ku kejar Nazeera dengan stroller satu taman AU5 tu muahaha ( sejak ada anak beranak ni, kita main kejar dengan stroller ye )


Siapakah Nazeera ?
Beliau adalah sahabat karib saya sejak sekolah menengah lagi. Rumah Nazeera tu dah jadi macam rumah saya dibuatnya. Asyik datang melepak je kat sana. zaman dulu sekolah dulu takde hp, jadi tempat kami nak bergayut pun telefon rumah..hatta sampai ke hari ini pun saya masih ingat no. telefon rumah sahabat saya yang sorang ni... hu3 sangat sedih sebab selepas ni saya dah tak dapat nak menghubungi no 03-4106-XXXX dah sebab sahabat ni dah berpindah tempat lain. no.hp awak kita belum terhafal lagik ha3
sahabat ni memang sejak sekolah ada je peminatnye tetapi dia bo-layan dengan cintan-cintun. dia hanya bercinta dengan SYABAB ( badan beruniform ),dengan aktiviti2 lasaknye, dengan bola jaring nya, dengan badmintonnya, juga dengan buku2nyer...  
Beliau yang tidak pernah bercinta dengan mana-mana lelaki. Beliau yang sangat menjaga diri. Beliau yang sungguh berpekerti. 





style seorang yang ganass ha3





memanjat gunung memang kesukaannya..





setia dengan raket badmintonnya..





ada rupa gangster kah ??


Actually entri ni kita tulis sebab nak mengenangkan awak seorang Nazeera dahulu dan nazeera sekarang hua3...dulu x pandai romantis2..tp sejak berkahwin ni, macam terkejut kitorang dengan ke-sweet-an orang yang tak pernah bercinta ni...
awww...ikhlas kita nak bagitaw, hari2 daku mesti tgk fb enti. sebab suka tengok gambar2 kawen enti dan status2 anti di fb... seronok sangat dapat tengok enti tengah sakan bercinta.. elok sangat tu bercinta lepas kawin. Sesungguhnya, Ahmad Sukri, beruntunglah anda mendapat Nazeera ni. sebab anda lelaki pertama yang berjaya menawan hatinya. andalah cinta pertama dia dan semoga cinta terakhirnya...
Duhai sahabat, ana mendoakan kebahagian baitulmuslim kalian hingga ke syurga...kalian berdua sangat sepadan, secocok.. Bahagia berpanjangan hendaknya, amin...
bila tengok kalian, terbit mood2 bercinta tu.rasa nak kawen balik..ha3 tak waras..





i love this pic very muchhh!! *first tym tgk nazeera pegang tangan lelaki* ha3





kedua2nya mempunyai minat fotografi yang sama...





kalian berdua yang sangat 'sweet'..couple of the year..he3





deruan airmata yang mengharukan semua yang menghadiri majlis pernikahan beliau.
beralih tangan dari Pakcik Roslee dan Makcik Zah kepada Ahmad Sukri


Pernikahan menyingkap tabir rahsia
Suami isteri inginkan keluarga yang bahagia 
Dan mengharapkan sebuah bahtera indah 
Untuk bersama belayar ke muara 

Pernikahan, menginsafkan kita 
Perlunya iman dan takwa, meniti sabar dan redha 
Bila masa senang syukuri nikmat Tuhan
Susah mendatang tempuhi dengan tabah

Isteri janji telah dipateri
Diijab kabulkan dan dirahmati
Detik pertemuan dan pernikahan
Yang dihujani air mata kasih
Demi syurga Ilahi

Suami jangan menagih setia
Umpama Hajar dan setianya Zulaikha
Terimalah seadanya yang terindah
Di lubuk hatimu 
Isteri adalah amanah buatmu

Pernikahan mengajar tanggungjawab bersama suami dan isteri 

Isteri hamparan dunia
Suami langit penaungnya
Isteri ladang tanaman
Suamilah pemagarnya
Isteri bagai kejora
Suami menjadi purnama
Tika isteri beri hempedu 
Suami tabah menelannya

Tika suami terteguk racun 
Isteri carilah penawarnya
Sungguh isteri rusuk yang rapuh
Berhati-hatilah meluruskannya














5 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Wahh..tersenyum saya sorg2 bila baca entri akak ni...(^^,) hehe. Kisah benar yg so sweet...:)

    ReplyDelete
  2. Allahu Rabb.. terharu membaca.. segan pon ada.. rindu zaman muda2 dok habiskan masa bersama.. moga ukhuwah tetap maintain hingga akhir hayat insyaAllah.. luv ya :)) -Nazeera

    ReplyDelete
  3. best nye.. ade article utk nazeera.. hihi..ana lg glad gile2 on nazeera.. mmg sgguh dah agak syukri tu kekasih hati die.. Alhamdulillah..

    kakila nk wat request boleh..?? hahaha.. nnt bile ana ngandung wat la article for me eh...?? kikiki (xmalu kan) :: rula :;

    ReplyDelete
  4. Hehee..tahniah eera! Alhamdulillah,termaqbul jgk doa ana dpan kaabah dlu...(mmg rzki nt,tbe2 dpan kaabah ritu ana tringt nt ngn sukri..tros doakan utk korg dua.hehe..jgn maree..)Walopn sbenarnye ana mcm dh agk jodoh korg dua kuat,tp tahnape ana ttp tekejut n teruje ngn brite pnikahan nt..mgkin ni dkatekan Blessed Wedding.. =) smoge korg dua bhagia hgga ke syurga k..n cpt2 apgred status..amiin.. Btw,tggal mne skang?xtgl au5 dh?

    ReplyDelete
  5. Inshaallah, hanya die cinta pertama dan terakhir nazeera :))

    ReplyDelete