Ayah saya...

ARAHAN : Tuliskan karangan mengenai tajuk 'AYAH SAYA'
MASA      : 30 minit


Saya ada seorang ayah kandung. bukan 2, bukan 3... cuma 1.
Ayah saya namanya NOR KAMARUDDIN b. AZIZ..orang panggil dia PAK DIN.
Ayah saya seorang yang segan2 kucing meow..meow..
Ayah saya nampak pendiam tapi jangan benarkan dia membuka mulutnya..kerana dia akan tidak menjumpai noktah ceritanya nanti..
Ayah saya penyayang orangnya..jarang marah..tapi kalau dah marah, kucing pun berak hijau...
Ayah saya suka memasak.. kalau ayah mula memasak, yang lain boleh berehat, tengok tv..sebab ayah suka layan blues masa dia memasak. kadang2 dia akan ulang entah apa2 perkataan buat lagu..


contohnya, masa dia tengah pegang ADABI..jd lagunya..
" ADABI..ohh ADABI..ohh ADABI..." 
dia akan ulang ayat tu sampai dia habis masak..


Ayah saya selalu x simpan duit dalam dompet dia. sebab dia xde duit..dia banyak duit syiling..
duit syiling dia beratus2..simpan bawah katil..
kalau kami nak beli buku sekolah, ayah akan bagi duit syiling tuu..


Ayah saya selalu buat muka kesian..tp dia memang sungguh kasihan..
dia berlapar demi nak bagi belanja pada anak2nya. tp bila balik rumah, dia akan cerita yang boss dia belanja dia makan..
Ayah saya suka merapu-raban. anak2 semua ikut tebiat ni..umi je x join da` club..sebab dia memang GARANGSSS..


Ayah saya fobia sikit pergi masjid awal2 sebab nanti ahli masjid akan tolak dia jadi imam..
Ayah saya suka tergelak2..kalau orang buat lawak sebelah dia walaupun dia tengah solat, dia boleh tersengih2 dlm solat.


Ayah saya...
Ayah saya..
Ayah saya..
Dialah ayah saya..ayah yang paling bagus, cool, rambut beruban, kelakar...



ayah saya kata pinggang dia masih kuat. jadi dia buktikan begini...






ni gambar ayah saya ketika di kedai cenderamata di Labuan.. dia telah membuat kedai ini seperti kedai dia. 



keje ni pun ayah saya buat...sebab dia kata dia masih 'sweet 18 teen'
bersama-sama karangan ini,saya sertakan gambar ayah saya untuk penilaian cikgu pemeriksa..kalau cikgu tak percaya....
terima kasih cikgu.. tolong berikan saya markah penuh ya...
ayah saya nak saya skor dalam karangan ni..

1 comment:

  1. hahahaha..bungeks la ko..aku bitau ayh ko wt bnde ni...ha3

    ReplyDelete