LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

Tabung Menabung Dari Kecil

Saya jarang membelikan Sakinah barangan permainan. sebab Sakinah pun belum tahu untuk meminta barang mainan yang ada dijual dikedai. tapi saya rasa, selepas ini kami tetap akan menempuh fasa ini dimana anak akan mula meminta barang mainan di kedai.
Melihatkan adik ipar saya yang selalu merungut kerana terpaksa melayan kerenah anak yang mahukan itu ini, duit pun banyak keluar, maka saya pun bimbangkan perkara itu. 
Maka saya dan suami mengambil inisiatif begini..
Saya dan suami akan memberikan RM1 setiap hari kepada Sakinah sebagai ' duit belanja' untuk dimasukkan ke dalam tabung. Walaupun pd masa sekarang dia belum tahu untuk menggunakan duit itu, tapi kami tetap ingin melatihnya.
Jadi, selepas ini, apabila Sakinah sudah tahu untuk meminta itu dan ini, kami akan suruh Sakinah gunakan 'duit belanja' nya yang dikumpul selama ini. Mudah2an ia akan berhasil untuk membentuk nilai menyimpan duit bagi mendapatkan sesuatu dan berusaha sendiri untuk memenuhi keinginan sendiri. insyallah, mudah2an.


Tabung untuk Sakinah.


belajar memasukkan duit syiling dengan sendiri


sangat teruja Sakinah dengan bunyi 'kling' yang berbunyi setiap kali duit itu jatuh


Semoga Sakinah akan menjadi manusia berguna dunia dan akhirat..


No comments:

Post a Comment