LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

Panggilan buat Izzah...



Assalamualaikum. Am looking for Muslim mummies out there to donate EBM for my daughter (9m) as my stock is running out and milk production continues to decrease (only 2oz per session). Currently topping up stock with FM (wish I didn't have to) during office hour. Location: Wangsa Maju, Setiawangsa, Keramat, Gombak. Thanks in advance


saya ternampak kawan saya post ni di Human Milk 4 Human Babies yang dia memerlukan EBM..terus hati ni terpanggil. 
sebelum ni, saya memang dh ada anak susuan yang mana anak buah saya ( Naurah Auni ). tp slps anak buah dh 6bln, saya dh x supply ebm sbb Auni dh mula minum FM. 




naurah auni ( kiri ), khawlah sakinah (depan )

kemudian saya berniat nk kumpul EBm byk2 sbb merancang utk mengandung anak kedua dlm thn ni. ( wah semangat gitu nk beranak lagi ha3..mcm x takut je nk bersalin..aduiiii ) actually saya bercita-cita utk melalui saat2 TANDEM NURSING sendiri. nk rasa kemanisan dan kepayahannya.
tapi saya x lupa niat saya utk menyusukan Sakinah sampai 2 tahun dn ke atas.
jadi saya telah mendapatkan khidmat nasihat dr LC( kaunselor penyusuan), juga pegawai perubatan.
sangat seronok bila derang menggalakkan..( terus berkobar nk mengandung ha3)
tp saya tlh dinasihatkan utk memberhentikan penyusuan ketika kandungan mula 7/8bulan bg menyediakan diri utk kandungan kedua.  tp ia bergantung pd keadaan dan kesihatan si ibu juga..lain ibu, lain caranya..jd better korang g dptkan consultation dgn btl2 yg pkr.
jadi tu yg berazam nk kumpul EBM spy dpt supply susu ibu spjg mamanye bercuti DF dan mengepam 2-3bulan tu.


berbalik kpd cerita kawan td...
bila ternampak post tu, hati saya terusik. Izzah (nama anaknya) sebaya ngn sakinah cuma dia lahir awal beberapa hari dgn sakinah.
saya terus offer nk bg Izzah EBM. nama ibunya Sakinah juga( hidupku mmg dikelilingi dgn Sakinah..semoga Sakinah selalu dlm hidupku )
saya berkata pd diri, insyallah dgn memberi Allah akan gantikan dgn lbh baik. Moga Allah anugerahkan susu yang lbh meriah utk kami..
jadi saya terus pasang strategi demi anak2 ku..
mulai hari ini saya berazam ( lebih2 lagi Ramadhan nk dtg ni )


 jd lah nih AZAM RAMADHAN :
1. minum air masak 3liter/hari ( saya ni spesis pemalas minum air )
2. disiplin dlm mkn vitamin
3. teruskan menjadi pengepam tegar ( so far alhamdulillah yang ni saya x pernah lupa. saya saya pengepam tegar ha3 ) 
4. Jauhi stress 



No comments:

Post a Comment