LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

BF mommies : pilot ATM wanita

teruja lg nak kongsi kisah seorang pilot ATM wanita..
kepada Siti Suraida Mazlan, blog entry ni saya tuliskan khas untuk anda kerana saya amat mengkagumi perjuangan anda...


alkisahnye..
sebenarnya, kami tak pernah kenal, x pernah bersua muka, apetah lg berbual bicara berdepan mata mahupun bertepuk tampar  he3
tapi dunia maya ini tetap menghubungkan kita kan...kan..
dan dunia BF nilah yang menyatupadukan silaturrahim kita.
selama ni berhubung kerana milk storage bag je he3


tapi, tiba-tiba dpt pula panggilan telefon dr beliau. orangnye nampak brutal dlm uniform, tp bile dengar suara, auuww lembutnyerr.. tak sangkaaaa...ngeh3
mendengarkan kesedihannya mengenangkan EBM dlm freezer yang 300++ pack sudah cair ( kemungkinan ada mslh bekalan elektrik sepanjang bercuti raya ), baby refused botol ( padahal sebelum ni, ok je..ni lg 2 minggu nk masuk keje, kemudian hub stesen Kuching-Subang. adakala perlu berjauhan dgn si anak ), susu dh mula berkurang.... tipulah kalau saya katakan saya hanya kasihan shj, kerana saya pernah melaluinya..saya turut berempati dgn anda...T_T


jangan sedih2 mama Myra..
ujian Tuhan memang sentiasa menduga.. tapi kentalkan jiwa ( sekental jiwa tentera ), hadapi dengan ketabahan, kekuatan dan kesabaran..kita bangkit!!! ( nyanyi sikit lagu patriotik..he3 )
inilah wanita pertama dlm hidup saya yang saya pernah jumpa. TENTERA-WANITA-IBU-FULLY BF!!


tak dapat  nak gambarkan betapa kagum, jakun, hormat, tabik ( ape lg words yg sesuai ni ?? ) saya dengan SITI SURAIDA... kalau boleh nak jumpa, nak dengar kisah perjuangannya, nak ambil semangat tenteranye.. mesti berkajang2 kertas kan... =)
dugaan menjadi tentera wanita yang berjaya menyusukan anak, memang getir tp tak bermakna kita tak boleh buatkan ??? orang sekeliling yang tidak menyokong penyusuan susu ibu. yelah, mereka belum terbuka mata lg tentang dunia BF ini. jadi dgn semangat Siti Suraida, semoga ia menjadi titik tolak sumber inspirasi buat tentera wanita lain mahupun tentera lelaki untuk mengerti dunia BF kita ini. jangan kesalkan dengan kehadiran kita dikalangan mereka, kerana Allah telah memilih kita untuk mendidik mereka...
Tentera - anda gagah menjaga negara, semoga gagah juga menjaga keluarga !! saya sayangi anda.... muahhhhh.....



bersama kapten siti suraida di Program Seni Penyusuan Susu Ibu DBKL. 
salah seorang daripada 'presentor' yang dijemput khas..

5 comments:

  1. Kagum..semangat kental yang perlu dicontohi

    ReplyDelete
  2. kagum. kuat semangat. semoga ank itu akn mjadi ank yg mbanggakan ibu bapa dunia akhirat

    jemput singgah di www.ceritaumiabi.com

    ReplyDelete
  3. kagum. kuat semangat. semoga ank itu akn mjadi ank yg mbanggakan ibu bapa dunia akhirat

    jemput singgah di www.ceritaumiabi.com

    ReplyDelete
  4. Jom singgah www.momstoreretail.blogspot.com
    Nak tahu tips susu meriah boleh wsap 012 7646324

    ReplyDelete