LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

Pupuk minat anak perempuan menjadi surirumah berjaya

SELAMAT HARI RAYA EIDULFITRI 
MAAF ZAHIR BATIN buat semua...


setelah bersawang blog ini, saya kembali mem'bersih'kannye kembali dengan post2 yang segar ( sesegar rendang ayam ha3...nak juga tuu kaitkan dgn suasana raya )
untuk beberapa hari, terputus hubungan sekejap dgn dunia luar sbb balik kampung..
kampung tu mmg payah benar nak carik siarannye..siaran telepon, siaran internet. org panggil tempat jin bertendang hu3 ( x baik berkata begitu..ape hina sangat ke spesis jin ni sampai bg perumpamaan begitu ha3 )
dlm kepala otak, mcm2 nk tulis di blog. nantikanlah kehandalan mokcik cleaner ni membersihkan habuk dan sawang di blog ni ha3
sekarang ni saya tgh memasang angan2 supaya sakinah jadi seorang perempuan melayu terakhir...wah2..nak bersaing dgn normala shamsudin pulak hahahahahaha
bukan ape...saya ni perempuan yg memang tak reti memasak. x reti juga menjahit. kalau bab kemas2 rumah tu, xde lah setanding eric. family saya gelar saya ni orang 5S- sepah,serabai,serabut,semak,sengal..terokk nyerr status itu.mcm bagussss sgt jer korang, kan?!!! ( baca dlm intonasi yang plg garang!! )
tapi saya tgh pelan2 kayuh la ni nk jd perempuan ke-10 melayu terakhir ha3
saya ni jd malas nk memasak sbb dr kecik mak tak bagi masuk dapur. mak takut kitorang main api. lagi satu mak suruh kitorang belajar je..( tp x pandai2 juga aku ni ha3)
jadi, untuk sakinah saya nak pasang strategi supaya sejarah saya tidak berulang kembali....





kitchen playset


microwave 


mesin jahit





mesin basuh & seterika

tengah cari ayat paling class untuk memujuk sang suami supaya belanja ini untuk sakinah. biar sakinah dapat berjinak2 dengan dunia kewanitaan =)

inilah part of natural parenting..kita bawa anak2 bersama ibubapa dalam mengendalikan rumahtangga. supaya anak2 dapat memikul tanggungjawab itu nanti dengan sebaik mungkin.
chayokk for ummu sakinah dan abu khawlah!!!

2 comments:

  1. Hee...me too..
    tak pandai jgk memasak..dll..
    tpk2 jgk..cam ner la nnt anak daraku, Siti Balqis besar nnt..
    mudahan dia minat dan pandai buat keja2 rumah..

    ReplyDelete
  2. 2lah.kena pupuk minat tu kt derang dr kecik kan...klu x,jd mcm mamanyer..asal nk msk je, buku resepi kt sblh ha3

    ReplyDelete