LamanUtamaOrganizerMamaBank ArtikelProduk

satu minggu menyepi...

salam semua...
mohon maaf atas kelengangan entry baru..sebab saya agak sibuk mutakhir ini...uwaa..
Konvensyen Kumpulan Inovasi & Kreatif (KIK) peringkat DBKL sudah hampir..keje edit-mengedit buku & power point persembaahan kumpulan semuanya dilambakkan dekat saya...sebab sayalah orang muda yang derang harapkan untuk buat keje2 IT ni..uwaaa...mau nangis sebab inilah sesi saya yang berhempas pulas..
kemudiannya, berita gembira buat saya...I DAPAT BOS BARU!! tapi tak tahu berapa lama bos Siti Muharramah tu akan ada dgn kami.sebab bos lama tidak mau berganjak dari kerusi empokkss nye..walau apepun, ketibaan Pn.Siti tetap diraikan dgn karpet merah gituwww..sebab orang muda memang banyak idea baru. yang paling mem-bunga-kan hati saya, dia suruh saya buatkan kertas kerja Penyusuan Susu Ibu utk staf DBKL..walaupun nyawa dah rasa mcm nyawa ikan ( sebab sibuk dgn KIK ),saya tetap usahakan untuk menyiapkan kertas kerja Laktasi ini secepat mungkin. nak kejar kelulusan Pengarah yang amat menyokong penuh penyusuan susu ibu ini ( pengarah saya,Dr.Salleh akan bersara Disember ini.Pengarah baru x pasti lagi sokong ke x tentang laktasi ini )..kadang2 rasa mahu mintakk NYAWA!! mintak NYAWA!! mintak OKSIGEN!! helpp...



2-in-1 tasks..


tapi saya sukaaa...sebab keje2 ni dibawah keje2 yang saya suka...


aktiviti kami minggu lepas...



sesi mengangkut susu ibu & sakinah ke Sg.buloh..













sesi sakinah di taman-memijak rumput ciptaan Allah. for the 1st tym, dia geli dgn rumput dan sakinah tak berganjak dari tempat dia.

2 comments:

  1. garangnya muka sakinah kena pijak rumput..
    lama tak jumpa sakinah..rindu la..
    qila, nak tanya, kalau ibu ada hepatitis b, boleh susukan anak dia x? tq.

    ReplyDelete
  2. kalau merujuk kpd pembacaan kita, hbv di transmit melalui darah ,cairan darah dan cairan alat kelamin. jd, ibu HBV still boleh breastfeed .cuma kena elakkan nipple luka sbb berisiko tinggi utk transmit virus pd anak bila nipple luka dan berdarah. ibu yg ada HBV ni,disarankan pd anaknye utk amik vaksin Hep.B-3 kali dos ( lps lahir, 2 bulan,6 bulan )

    ReplyDelete