cara mengukur saiz baju dalam

saya telah ditugaskan menyampaikan ceramah berkenaan "Perkembangan Awal Remaja' pd budak sekolah rendah minggu depan. jadi saya pun perlulah merajinkan diri mencari bahan2 untuk ceramah tu. topik ni adalah diantara isi2 yang perlu saya sentuh...hu3 topik ni memang baru untuk saya dan ia telah mengajarkan saya..walaupun dah berpuluh tahun menggunakannya ha3 sebab dulu mak yang uruskan ngeh3
bila tanya kat budak sekolah pun, derang tak taw sebab ada pengurus peribadi ( aka mak/ibu/mami/umi/mama ) yang akan belikan..he3 same goes to me lah, adik2..tp yg malunyer, akak ni dah tua dan dh jd mak org dh pun..*muka sdg menahan malu*


Peralatannyer...
1. tali tape
2. kertas (kalau rumah xde kertas, tp ada whiteboard, korang tulis kt whiteboard je ha3)
3. pensil/pen/marker
4. kalkulator/sempoa/batang lidi ( ni nak buat kerja math he3)


ini adalah cara2 nyer...



1. ukur lilit bahagian tulang rusuk. dapatkan ukurannya.( tambah 4" kalau ukuran no.genap, tambah 5" kalau ukuran no.ganjil. range ukuran saiz adalah 30-36 pd kebiasaannye )
2. ukur lilit bahagian payudara anda. dapatkan ukurannya
3. tolakkan ukuran kedua dgn ukuran pertama. hasil perbezaan ini yang menentukan jenis cup. ( cuba check kt jadual kt bwh ni jenis cup korang )



selamat beramal...hik3

1 comment:

  1. tq..selama ni xtau pun cara nk ukur

    ReplyDelete